4 mars 2014

Sportlov på semmeldagen


Jag brukar ju alltid försöka vara ledig lite mera under sportlovet, och helst ser jag ju att vi bokat en stuga till fjälls några dagar och får ägna oss helhjärtat åt skidåkning. I fjol blev det ju helt tvärtemot eftersom mannen fyllde jämt och önskat sig sol och värme. I år blir det inte heller helt optimalt enligt mitt sätt att se det, eftersom killarna inte alls ville åka någonstans utan helst av allt ville få vara hemma och "vila". Då tyckte inte jag att jag behövde offra semesterdagar på att gå hemma och bli sur över att "ingen vill göra något". Så jag passar på att jobba och ger kollegan möjlighet att njuta lite vinter medan jag sparar semestern till den egna weekendresan och påsklovet i stället. Därför blev det bara en "sportlovsdag" - men då lyckades vi klämma in allt! 

Sovmorgon, semmelfixning (jo - vi hade köpt bullarna kl 22.30 på Maxi igår kväll efter killarnas kvällstid hos frissan), grillning med grannarna i "grobba i Ekran", en lite längre skotertur upp mot fjället där det tack och lov är riktig, riktig vinter ännu (vi passade på att köra lite "off track" på faderns myrar och i några skogsdungar på desamma - barnsligt kul!) och till sist avslutade vi dagen med längdåkning på Bykampen i Kaxås. Sådär. Sportlov komprimerat på en dag! 

Och årets semmelrekord innehar fadern i huset - tre stycken kom han upp i efter mötesfika, kaffe med kompisar och fikat här hemma.

1 kommentar: