30 januari 2010

Pappafritt

LG har körning till Umeå i helgen. Jag vet att de finns de som tycker att det låter hemskt när jag säger det, men i ärlighetens namn: - Jag upplever det som en egen liten minisemester när han är borta några dagar. Då planerar jag och grabbarna tiden precis som vi själva vill utan hänsyn till vad pappa vill, behöver hjälp med eller vad det nu kan vara. Lite lyxigt, så där.

Igår var vi på bio och såg "Alvin och gänget". Kanske inte var en av de bästa familjefilmer jag sett, men barnen gillade den och några riktigt goda skratt fick vi. Jag kan omöjligt hålla mig när E försöker kväva sina egna fniss.

Idag hade vi tänkt oss till Åkersjön och Skoterns Julafton. Solen skiner och det är så där oerhört, oemotständligt vintervackert ute. Men, minst -25 igen! Så vi kröp ner under våra täcken till tio, fortsatte med fukost i soffan till ngn småcharmig Disneyfilm som jag fick tårar i ögonen till och nu sitter vi och gruvar oss för att antingen gå ut en sväng i kylan eller ta itu med vårt städprojekt modell större.

2 kommentarer:

  1. Va mysigt ni har haft.
    Det är kallt här också om det kan trösta dig lite.
    Kramar Katarina :O)

    SvaraRadera
  2. Det är ju liksom legitimt att dö i soffan en hel dag när det är kallt. Kan va' mysigt det med:)

    SvaraRadera