11 februari 2012

Alternativ sysselsättning


Den planerade dagen i slalombacken blev inställd. Dels på grund av dimman och diset, dels på grund av den sköna värmen i sängen på morgonen, men framförallt på grund av att vi alla hängde kvar uppe alldeles för länge i går kväll.

Jo, sambon har köpt en finurlig liten manick som går att koppla till TV:n (och ska väl även gå att koppla till Ipaden, men den tekniska biten har vi inte löst ännu) och då kan vi plötsligt se Youtube tillsammans allihopa. Så kom det sig att en fredagskväll sitter hela famljen och tittar på finska snöslungor, norska snöslungor, Chris Burandts Backcountry Adventures, en Summits toppbrott och ett antal skoterfilmer inspelade i byarna här runtomkring. Udda, men lite mysigt på sitt vis.

Så, vad har jag gjort i stället idag då, så här långt? Jo, bakat frukostbullar som redan är slut. Lyssnat på Awolnation, som yngste sonen introducerade mig för igår. Bakat Tiramisurulltårta och ätit upp nästan hälften till kaffet. Så ungefär. Men nu ska jag förbarma mig över hunden och ta med honom ut på en skidtur (innan spåren snöat igen - jo, för är det inte -20, så snöar det förstås!) och samtidigt kolla till ungarna i kälkbacken. Sist men inte minst hoppas jag att sambons erbjudande om pizza till middag (som blev inställt p g a hans migrän igår) kvarstår.

5 kommentarer:

  1. Tiramisurulltårta låt himla smarrigt.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående om att tiramisurulltårta låter väldigt gott :O)kan vi möjligtvis få receptet?
    Jag tänkte på dig när jag hörde om skoterolyckan häromdagen, att det möjligtvis är några som du känner till. Fruktansvärt tragiskt. Det går inte förstå, vilken chock det ska vara för anhöriga.
    Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Den rulltårtan ser inte otäck ut.
    Förstår att det hänt något tragiskt i era trakter och är det unga människor som förolyckats känns det ännu mer meningslöst.
    Hörde nyss på nyheterna om en skogsmaskin som gått genom isen och någon hade omkommit.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Nu får du nog allt bli en matblogg också. För det där receptet vill då jag ha iaf kära kusin. Hälsa killarna från oss /Monica

    SvaraRadera
  5. Har nu uppdaterat med ett nytt inlägg och länkar till receptet. Varsågoda!

    Äppelblom - jag hörde även om den tragiska händelsen. Här var det två som körde skoter ner i öppet vatten vid 19.30 tiden på kvällen. Oddsen för att det skulle sluta bra var tyvärr inte de bästa. Så fruktansvärt. Och "onödigt".....

    SvaraRadera