21 februari 2012

Håller oss flytande


Det är lite läskigt. Jag har knappt jobbat 6 veckor på nygamla jobbet och redan har jag börjat få minnesluckor. Jag tycker ju inte att det varit stressigt. Än. Men med för mycket hemma, i klubben och i huvudet.... Ja - hur gör man? För att inget ska falla mellan stolarna, för att inget ska bli bortglömt?

Det är två saker hittills, som totalt fallit bort. En privat och en jobbmässig. Den privata minns jag inte alls, medan den på jobbet kommer jag ihåg att jag glömt. Måste börja skriva upp. Allt! Det känns i alla fall som att det är enda räddningen.

I övrigt har det varit skidåkning på längden och tvären, pappersgöra åt sambon, jobbmöte i Jorm (vi tog "genvägen" via Norge för att träffas på kanonmysiga anläggningen Korpens Öga) ännu mera jobb så gympan hann jag inte på och Fettisdagen missade vi medvetet. Så nu ska här bakas bullar, en dags försening på att äta semlorna är helt okej. Passar ändå bra att ha något att bjuda på i morgon kväll, för här blir möte i guideföreningen för Blomsterfjället.

Och så inser jag precis att det kanske finns någon liten, liten anledning till att jag glömmer en del just nu.......

7 kommentarer:

  1. ja du, samma tempo som vanligt, du kanske skulle satsa på de här med bo på lantgård å ha lite djur. Minnesluckor kan lätt bli, det kanske e att titta efter sparklådan du glömmt. Sköt om dig, jag tror jag har en bok som skulle passa till dig.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. ..och då blev det plötsligt en sak till jag inte kommit ihåg....:)

    SvaraRadera
  3. fölåt de va inte meningen.// Linda

    SvaraRadera
  4. Ojoj, det är minsann inte alltid så lätt att komma ihåg allt.
    Jag skriver upp så mycket och ofta hittar jag inte mina lappar som jag lagt på något finurligt ställe.
    Ha det så gott

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Ta det lite lungt min vän och var rädd om dig.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  6. MInneslappar - check! Lugnt - njae, men jag längtar rysligt till sportlovet!

    SvaraRadera