29 februari 2012

Imponerad

Tidsoptimisten hann inte en fjärdedel av vad hon tänkt i dag. Men, jag hann träffa några av favoritstudenterna och jag hann få lyssna till Anders Södergren. Att han är en toppenkille hade jag väl redan på känn, men nu är jag övertygad. Och var jag imponerad förut är jag det än mer nu. Tänk själv att träna 33 timmar under en uppbyggnadsvecka?? Att stapla fysiska och smärtsamma motgångar på varandra - och ändå hela tiden komma tillbaka, positiv, motiverad. Lägg till det att vara  t v u n g e n att sätta i sig 6 000 kcal  - varje dag! Och allt berättar han med en värme och ett leende som får mig att tänka att "den fantastiska frun" han  räknar in i framgångsfaktorerna, verkar minsann ha en fantastisk man också.

Fast, all den där maten - jag skulle ju gärna kunna tänka mig att få äta lite åt det hållet, någon dag.... Men blotta tanken på att träna 20 timmar en normalvecka för att kunna det? Njae, jag behärskar mig nog lite på matvraksfronten i stället.

2 kommentarer:

  1. Våra fantastiska idrottsmän och kvinnor är makalösa. Han är väl för go Anders Södergren. Jag följer just nu Frida Svenssons rodduppladdning inför sommar OS. Fy tusan vad hon jobbar och sliter! Vi har bott grannar sen hon var liten så jag har följt hennes utveckling på nära håll. Puh! säger jag bara.

    SvaraRadera