14 februari 2012

Kära hjärtanes

Alla hjärtans dag och vi delade på en ask Marabou chokladhjärtan. Av äldste sonen förärades jag dessutom ett alldeles självgjort kort med uppfällbart hjärta och den yngre anförtrodde mig en hemlig hjärtesak. Det är stort, att få det förtroendet. Och han jag delar säng med, får en hel hoper tvätt och nystrukna skjortor inlagda i klädskåpet ikväll - det är väl en alldeles tillräcklig kärleksgest?

Annars har vi varit på Byakamp. Tycker att Nolervik gjorde en rätt kul jämförelse i sitt reportage i söndagens ÖP; "Om Byakampen anordnades i Östersund och lika många procent av befolkning åkte, då skulle det vara ca 4 000 tusen åkare varje kväll.... " Jo, för lite snabbt räknat så ställer var 10:e Offerdalsbo upp och går eller åker längdskidor varje kväll det är Byakamp.

Sedan att fikat efteråt lockar kanske minst lika mycket, är ju en helt annan historia.

3 kommentarer:

  1. Jag ser att du fick lika fint "uppvaktande" som jag =)
    bästa sorten !!

    SvaraRadera
  2. Fin kärleksgest till din man!!!
    Min gubbe fick lite extra ryggmassage.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera