5 februari 2012

Östersundsrevyn 2012

Bild lånad från Östersundsrevyns hemsida



Fullkomligt  -  "lyyysande"!

Vi kom iväg, såg, skrattade, njöt och trivdes. Även om jag nog kanske inte skrattade lika hejdlöst som vissa år tidigare, så tycker jag att nivån var jämnare och högre. Bättre helt enkelt. Fenomenal scenografi, högklassiga sånginsatser och bra blandning på inslagen.

Mina favoriter var kortinslagen om saker som hänt under året, jämtlandstemat i start- och avslutningsnumren, allt Kicki och Henrik sjöng, det  traditionella kungafamiljsinslaget och naturligtvis Patriks finurliga figurer. Men revykungen besitter tronen än, för frågar du mig, så var Mats tolkning av Berlusconi och Wiehe allra, allra roligast och bäst .

4 kommentarer:

  1. Vad roligt! Den 17/2 ska jag gå på vår revy här i Falkenberg. Det är en av höjdpunkterna på året tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga gubbar jag ser här då..
    Roligt också att du är med på min utlottning..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Jättekul, Myran - hoppas du blir lika nöjd med ditt revybesök!

    Självklart Maidi - har som sagt inte begriprit mig på det där med utlottningar och bloggar, men den där schalen hade jag gärna virkat själv, om jag funnit tiden...

    SvaraRadera
  4. Lokala revyer saknar man när man bor i en storstad!
    Dom brukar ju vara KANONBRA! Kul att du var nöjd!

    Kram

    SvaraRadera