20 december 2012

Dagen före domedagen

Tänk om det stämmer?
Att världen verkligen går under imorgon!

Vilken tur då att vi/jag inte gjort så stora eller många förberedelser inför julen.
Det skulle ju liksom kännas lite onödigt.

Önödigt var däremot inte det faktum att tre supersöta, gosiga kaninungar plötsligt fick ett nytt hem (hos oss!) igår kväll, den stora sömnen förleden natt, jullunchen med kollegorna idag och testet med dricksilver för att hålla förkylningsbacillurerna på armlängds avstånd.

Långsamt, långsamt börjar även jullusten infinna sig. I alla fall lite. Och de uteblivna julkorten kommer att ersättas av Nyårsbrev. Det har jag precis bestämt.

Sa jag förresten att snön kom i natt? 25 cm, minst, av härligt vitt fluff!! Jag tror det hjälper - mot allt!

4 kommentarer:

  1. En riktigt God Jul önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och de dina en riktig God Jul!
    Kram

    SvaraRadera
  3. En god fortsättning till dig också!
    Håller med dig om att juldagen och annandagen är de mest njutbara när allt "ståhej" är över. Sitter här alldeles själv, inte ens katten är inne och alla gäster som sov över har åkt hem till sitt eller till nästa övernattningsställe. Gubben skjutsar dottern till bussen och sedan ska han vidare och skotta snö med traktorn vid torpet.
    Ha det gott kära bloggvän där norröver!
    Julkram

    SvaraRadera
  4. YES! Vi överlevde! Det blev en juldag i år också! Helt klart värt att firas...vi har också lite julfluff utanför vårt fönster, härligt med snö! Lättare att hålla uppe julkänslan! I dag ska vi bara mysa...trevlig fortsättning på dig!

    SvaraRadera