9 december 2013

Det är mååååååndag morgon....


Otur att jag glömt hur lång tid det tar att svälla en gröt. Killarnas buss gick för en kvart sedan. Men god är den!

Det känns som att det är ett tema som håller i sig från helgen - hinner inte riktigt, blir lite tokigt, men ändå jättebra i slutänden. Som när resan på 17 mil för ett jobbmöte i stället för julkonsert i lördagskväll slutade med beröm som jag är så svag för. Bilturen på sex mil i söndags för att hämta konfirmander som jag möter drygt halvvägs åkandes med en annan förälder, men under precis den tid som det var längdskidstafett på radion. Lägg till detta en hundpromenad i snöyra och samtalstid i bastun. 

Ja, jag vet - jag är så privilegierad!

3 kommentarer:

  1. Svälla gröten har jag aldrig hört talas om tror jag.. Ja du är privilegierad för jag antar att du just nu har gnistrande vit snö medans jag knappt vågar gå ut här. Vi har en sån halka så det är livsfarligt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Jo, men risgrynsgröt ska väl svälla? Åtminstone står det så på paketet......

    SvaraRadera
  3. Jag har ofta beundrat er däruppe i norr som står ut med dessa fruktansvärda avstånd till allt, utom naturen då förstås. Ibland tar vi Norrland som exempel när vi gnäller om att det är en halvmil till närmaste tandläkare eller vårdcentral. Min chef som arbetat i Pajala vet vad avstånd är och får oss att vakna upp ur gnället.
    Kram!

    SvaraRadera