16 december 2013

Skidpremiär


Nu är den avklarad - premiären! Fast först var det lite av ett antiklimax - isigt och hårt och mer sten än snö i liftspåret. Några av oss entusiaster var till slut tvingade att erkänna att  jo, vi fick ju åka skidor, men...... Så mycket mer var det ju verkligen inte.

På eftermiddagen och söndagen blev det både uppkört och varmare så till sist var föret riktigt bra. Jag lyckades enligt min Sports Tracker avverka närmare 2 mil skidåkning under ett av passen.  På kvällen åt vi förstås middag gemensamt och sedan satt vi vuxna i stugorna och surrade medan barn och ungdomar var ute och härjade med dito från Kramfors Alpina. Gemytligt och glatt skulle man kunna säga. Vi hann även klämma in ett styrelse- och ledarmöte för att planera verksamheten nu när det mesta pekar på att vi blir utan backe i vinter - åtminstone till en början. Efter år av mindre god lönsamhet har ägarna inte bestämt om de tänker öppna den här säsongen. Konkurrensen är ju stenhård i Jämtland. 

Jag har inte reflekterat så mycket över detta tidigare. En liten del av mig har nästan känt ett uns av lättnad. Möjligheten att ägna mer tid åt andra intressen öppnade sig plötsligt. Men när jag stod där i söndags och inte visste när, inte visste var, inte hur ofta jag kommer att få tillfälle att svänga nerför i vinter, smög sig det stora vemodet in och förtog mycket av den energi som byggts upp under helgen. Vi hoppas ju så innerligt att backen kommer att öppna, men har i princip ingen möjlighet att påverka beslutet alls.

3 kommentarer:

  1. Jag hörde om detta på radion. Hade hoppats på och haft en vision att återkomma. Har inte varit dit sedan vi träffades där. Typ snart för 3 år sedan kanske. Håller tummarna. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  2. Ojjj har ni så "mycket" snö. Hemma på min gata är det tvärgrönt.

    SvaraRadera
  3. Förstår att du mår fint nu, när du har fått snö.
    Här lyser gräsmattorna gröna av mossa.
    Var rädd om dig och må så gott!

    SvaraRadera