28 december 2013

Den allra bästa överraskningen


Min syster har alltid ett väldigt fullspäckat schema med träningar, jakt, tävlingar och allt annat som hör till i en familj med tre barn. Det är svårt att få till det med att träffas, men det är lika fantastiskt roligt varje gång. Vi hade pratats vid några gånger på telefon, men jag hade ju inga förhoppningar om att vi skulle kunna och hinna träffas detta "lov" heller. Och så plötsligt, när jag precis dricker mitt kaffe efter att ha varit i fjöset - står de där, alla fem på vår gårdsplan!

Vilken lycka!!

Eftersom de inte har någon snö alls hemmavid tog vi en tur till buan för lite jul- och vinterkänsla. Efter middagen tittade vi på deras semesterbilder och sedan fick de lov att åka eftersom A mådde lite "halvdåligt". Men vi fick vara tillsammans en dag, prata, skratta umgås och må gott! Det verkar dock som att den stora glädjen tog musten ur mig - idag har det varken blivit skidtur eller något annat. Bara mycket sömn och lite, lite jobb. Får väl ta igen det i morgon, förhoppningsvis. 

6 kommentarer:

  1. Avundsjuk på både snö och buatur!
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
  2. Bättre överraskning kan man ju knappast få. Så roligt. Vilken härlig jul ni verkar ha haft.
    God fortsättning och Gott Nytt År!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. En så´n härlig överraskning!
    Gott Nytt År önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken mys! :)
    Jag lider inte alls av "värmen" vi har nu. Men förstår att en del saknar snön.
    Gott Nytt År och God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Tack detsamma!!! Ja, ni förstår ju - vilken lycka!!!

    SvaraRadera