20 december 2013

Julledigt

Officiellt har jag nu inlett en veckas jullov. Inofficiellt följde en hoper jobb med hem som jag inte riktigt hann med. Känns i alla fall bättre så, att få fnula på med det lite allteftersom, än att sitta kvar till allra senaste kvällen.

Även om här är mycket kvar "att göra" så verkar det arta sig riktigt bra till sist. Inga kakor - men tunnbröd. Snö - så pass att det blir en vit jul. Det är viktigt! I alla betydelser och aspekter. Stora juklappsinköpsoenigheten har passerat. (Jo, är det någon gång jag känner att vår relation är närmre en separation än annars, så är det i juletid när det ska handlas julklappar. Det är inte sant så oense vi är. Det slutar inte sällan med total syrlighet från min sida och sedan kapitulerar jag i alla fall och var och en gör efter sitt eget huvud. Den där tvålreklamen och trissreklamen känns riktigt mitt i prick!) Kvar är att hämta hem granen, handla lite mat och möjligen lite städning och en och annan julduk på borden. Klart!

Så nu sätter jag mig och njuter av en kopp kaffe i min nya kopp med de godaste Tinapraliner. Hon känner oss väl, vår styrelseordförande som kom med julklapp till jobbet. Tack!!! Till kollegan hade jag även tagit med en kartong med ägg från alla Lisorna och en påse nybakt tunnbröd - tror hon tyckte om det med.

Märkvärdigare behöver det faktiskt inte vara.

5 kommentarer:

  1. Mysigt med ledighet även fast man har fått jobbat som en galning. Jag har ledigt fram till 13/1 med undantag av 1,5 arbetsdag 2-3 januari.

    SvaraRadera
  2. Hm.. "fnula" det är nåt jag aldrig hört förut, men jag tror jag fattar vad det innebär. Kul med dialekter tycker jag. Jag är priviligerad i år och kan vara ledig ända fram till 27/12. Känns bra. Tandvårdstaxan är redan inlagd och klar. Det är vårt dilemma varje år. I morgon ska det bli lite städning och på måndag en sväng till GeKås i Ullared. Pynt och julgran åker in på måndag kväll.
    Vill önska dig en riktigt GOD och VIT JUL! Här blir den säkert GOD men definitivt inte vit i år.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. En riktigt God Jul önskar jag dig!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni alla fick uppleva en riktigt god jul!!!

    SvaraRadera