8 januari 2014

Blåhake


Skulle nog kunna liera mig med den fågeln nu jag..... Rejält blå om hakan har jag blivit, men inget gör ont längre. Det ilar i och för sig lite i tänderna nu när vi äntligen fått lite kyla och vid kvällens hundpromenad gick sonen och jag för att inspektera nedslagsplatsen. Banne mig om där inte var en blodfläck mitt på vägen, trots att vi fått snö och plogbilen gått sedan den ödesdigra kvällen. Nu när allt gick bra blir det ju en riktigt rolig historia av det.

Annars har jag hunnit jobba två dagar, åkt en tur till Åre och äntligen lyckats byta pjäxorna till sonen. Ett besök på chokladfabriken kunde vi förstås inte kringgå, men de noga utvalda strutarna ska sparas och bli till efterrätt i helgen, är det tänkt.

Även om vi alla njutit till fullo av att vara lediga utan krav och måsten, blir det rätt skönt när skolan börjar i morgon och allt återgår till lite mer normala tider och rutiner igen.

6 kommentarer:

  1. Wow......that was a very bad fall but I'm happy that it all went well. Hope you saw a doctor and got it all checked out. You take care and a big hug. Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. It was more of a colorful fall ;) I'm OK though!!

      Radera
  2. Du det var verkligen en rejäl vurpa du gjorde. Tur att du klarade tänderna. Det kunde ha blivit en dyr historia. Det finns alltid roligare saker att lägga pengarna på än tänder.
    Kul att se/träffa dig förra veckan. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma!!!
      Jag har faktiskt anmält kraschen till försäkringsbolaget utifall att det blir några följder.....

      Radera
  3. Vad fin du är, jag var ju tvungen att ringa dig och höra vad som hänt eftersom din sambo skrattade och sa att jag skulle komma och titta på dig. Jag har också jobbat första veckan nu, men lagt in om föräldraledigt en dag i veckan från februari till mitten på april.....det känns skönt. Sköt om dig så hörs vi. kram Linda

    SvaraRadera