19 januari 2014

En så'n vecka



Veckan har känts evighetslång fastän, eller på grund av, att jag endast jobbat riktigt tre dagar. På fredagen åkte jag och hämtade hem den efterlängtade sonen. Jag jobbade en del på ortens bibliotek ( fantastiskt fint Kulturhus med mycket god service har de i Bollnäs!) innan jag fick följa med och spana in skolan som blir föremål för sonens praktik nästa vecka. Sedan hade jag ingen riktig lust att jobba mera, så det blev  en klippning på drop in. Smidigt. I väntan på resan hem skrotade sonen och jag runt i centrum, käkade middag OCH fikade. Naturligtvis blev det förseningar på tåget på vägen, så det blev lite segt. Som tur var träffade jag en trevlig bekant, så vi slog ihjäl en god del av tiden tillsammans.

Idag gällde skidåkning i Bydalen från soluppgång till solnedgång. Började dagen bra (not!) med att bli osams med yngste sonen. Sedan stressad av det och med en tid att passa, körde jag i diket när vi mötte traktorn som plogade genvägen. Men han som körde var supersnäll och stannade och drog upp mig. Sedan, under första åket kraschade ca 50% av stora gruppens åkare, varav två gjorde sig så illa att de fick åka ambulans och helikopter till sjukhuset. (En rapport ikväll säger dock att de efter omständigheterna klarat sig mycket bra.) Sedan skulle vi ta oss till en annan backe för småbarnen, men på grund av snöbristen var inte alla transporter öppna, så vi hamnade förstås i en opistad. De allra flesta tyckte det var kul, men grymt trötta var de när vi kom fram till bilarna en sisådär 20 minuter efter att liftarna stängt.

Väl hemma igen gick jag till fjöset, där sonen och sambon samlat ägg de dagar jag inte hunnit dit. Milda Matilda vilka duktiga hönor vi har! Sedan in för att fixa middag. E skalade och fixade Hasselbackspotatis, jag gjorde renfärsbiffar. Men så lämnade vi båda köket obevakat ett ögonblick och vips hade hundskrället slukat hälften av biffarna. Morr!!!

Kvällen har ägnats åt gemensamma utmaningar på Wii medan jag plockat ihop resterna av granen som kastades ut igår kväll. Vi har nå't fel på satellitmottagningen så det går inte att titta på TV. Riktigt skönt, faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar