1 juni 2014

Juni


Nu får väl även jag inse att vinter, vårvinter och till och med våren är förbi. Den senare passerade med blixtens hastighet på ett nytt rekord av tre (!!!) dagar. Så jag tog och bar undan skidorna idag. Bara en så'n sak.

Sedan kom nästan alla hönorna på plats i sommarhönshuset, trädgårdslandets förberedelse för sådd är åtminstone påbörjad och till sist blev det en kort promenad med hunden för att upptäcka att mina favoriter liljekonvaljerna faktiskt blommar - redan!!!

Middagen blev ett hopplock av allt som är gott - värsta crossovern med friterade räkor, hummus, halloumi från Skärvången och grillad ren. Låter konstig, jag vet! Men jag lovar att det gick ner.

Lillsonen kom tillbaka från konfalägret, lite lagomt trött och sliten. Lite väl sent kom han på att han har muntligt omprov på SO:n i morgon. Behöver jag säga att vi lyckades med jordens storbråk? Nåväl, innan han gick och la sig var vi sams igen och förhoppningsvis har något fastnat till morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar