20 januari 2015

Ordning på torpet

Sådär. Vardagen börjar så småningom återvända. Sönerna har kommit in i skolrutinerna, jobbet flyter på - men det tog nästan hela januari.

Gympan kom igång igår kväll, så idag vaknar jag tidigt och lite stel. Egentligen skulle vi ha börjat förra måndagen, men då var det snöstorm. Sista två milen hem plogade jag i princip med fordens kofångare, och den allra sista kilometern drev det så jag såg max en halvmeter framför bilen och fick chansa lite vart vägen gick. Hemresan tog 45 i stället för 30 minuter och helt slut ringde jag vår ledare för att deklarera att jag tänkte inte ge mig ut i det föret med någon bil något mer den kvällen. Det slumpade sig även så att hon dagarna före ramlat av en stol när hon skulle måla en vägg och skadat sig i benet, så hon var snabb att ställa in. Visade sig igår att ingen hade kunnat ta  sig dit i vilket fall.

Sambons nya år har också kommit igång - naturligtvis inbegriper det ett antal nya projekt. Diverse bussresor såklart, men framförallt planering av återuppbyggnaden av det vattenskadade köket i svärföräldrarnas hus. Kul, men dyrt kan vi väl sammanfatta det projektet. 

3 kommentarer:

  1. Härligt att du är tbx på bloggen =)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja nu ska det inte bli ordning igen ;)

      Radera
  2. Hej hej, tänker på er, har tänkt komma förbi men det är alltid något som kommer i mellan. Förra veckan var lill killen sjuk hela veckan, det blev ett himla pussel att få ihop jobb och sjuka barn. Vi hörs kram kram Linda

    SvaraRadera