18 januari 2015

Två och en halv vecka senare



Det händer massor här och jag har t o m hunnit använda kameran lite. Men inte riktigt kommit mig för att redigare, så i stället bjuder jag på sonens första egenklippta film efter att han fick en hett efterlängtad och önskad Go Pro i födelsedagspresent förra helgen. Själv fick jag vara med och agera "åkare" i filmen. Vilken skidåkare har inte drömt om att få figurera i en skidfilm? Och nu har jag fått förmånen två gånger!! I den andra ("Min väg av Maja Dennhag, filmad vid Womens Freeride Camp 2014) stod jag ju t o m med i eftertexterna med titeln "Åkare skidor" -  stort!!! Fast även om jag syntes några gånger i den så var det aldrig på skidor, så nu tycker jag ju att jag avancerat lite. Nästa gång har jag bett sonen om att både få synas på skidor i filmen och i eftertexterna. He, he. (Hoppas verkligen ironin i det hela går att notera!)

För det är just detta mycket av tiden kretsat kring här i januari månads början sedan snön äntligen kom tillbaka - skidåkning. Såklart! Fast längdpremiären lät vänta på sig extremt länge denna säsong. Inte förrän igår tog jag mig ut. Så fantastiskt skönt. Blev en långsam mil, direkt. Så idag, efter en heldag i backen med skidprovning i lössnö också, har jag faktiskt lite välförtjänt, härlig träningsvärk.

Och så m å s t e jag bara sparka liv i denna bloggen ännu en gång. Saknar den. Men tyvärr har jag nog spenderat för mycket tid på Facebook, Instagram och Twitter igen för att riktigt hinna med. Men, jag har fått  en förfrågan att göra en uppföljning på det här inlägget av självaste Camp-ledningen. Klart jag vill - och ska!! Särskilt efter att verkligen ha fått testa de där feta puderlaggen vi köpte begagnat i december.......

2 kommentarer:

  1. wow! syns vem som besitter rutin här...
    snygg film!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev filmen bra!? Sa den stolta modern när han klippt och ljudlagt allt själv.

      Rutin? - Ha ha ha!!! Joodå :D - Eller som yngste sonen uttryckte det när han såg klippet där jag flinar rakt in i kameran - Pajas!!!

      Radera