27 januari 2015

På temat hälsa

Klipp från Östersundsrevyn

Jo, jag fortsätter ju kämpar på med den här motionen, eftersom jag hade ju kommit fram till att det var konditionen jag ville åt. För även om jag någonstans läst att "Du kan inte träna bort dåliga matvanor", så måste jag erkänna för mig själv, att den glädje som en semla, en näve ostkrokar eller ett glas gott rött vin bjuder mig - neej den vill jag inte vara utan, helt enkelt. Och så dåliga är ju inte mina matvanor - nästan allt närproducerat, hemlagat - ja ni vet! Men någon hälsofanatiker lär jag aldrig bli.

Så var det då på måndagskvällen dags för veckans gympapass. Lika trevligt och lyxigt varje gång - hämtning med taxi utanför dörren, veckans skvaller avhandlas på vägen till och från centralortens gympasal, och så motionerar vi visst en timma också. Ibland känner jag mig både stark och snabb, men igår hade jag 1) ätit för mycket 2) sovit för lite - och tänk! Det inverkar obönhörligen direkt på koordination och takt, framförallt i de snabbare låtarna. Så ja, jo - jag kände mig nog exakt som den killen längst till vänster i filmen här ovan. Synd att alla andra har fullt upp med sitt eget flås för att orka se sig om kring - annars hade de definitivt fått sig ett gott skratt igår kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar