26 oktober 2009

Datateknikgeniet Anneli

Visst berättade jag om min "havererade" dator? Åtminstone fungerade ju inte trådlösa uppkopplingen här hemma.

Tog med dator och barn till sta'n idag, drog en snyft-vals i luren till killarna på KJ-data och - jodå, jag fick komma med burken direkt. Med fasa för hur många tusenlappar nu detta ska gå på, tittar jag på när killen öppnar "locket", startar datorn och nästan direkt frågar:

- Den här lampan, brukar den lysa gult eller blått?

Han kunde lika gärna pratat grekiska och frågat efter kvadraten ur något jättetal. Svaret fick han stå utan.

-Jag tror jag har löst ditt problem, säger han med ett leende, trycker på touchknappen som ändrar färg - och vips funkar trådlösa nätverket igen!

Själv kan jag inte annat än konstatera att "jag har gjort det igen". Men den här gången är jag bara glad och tacksam, för billigare kunde det ju liksom inte bli.....

2 kommentarer:

  1. Kricken har gjort samma sak. Det komiska är att det är han som kan det här med datorer fullt ut men den lilla knappen hade han inte sett. Snacka om att vi fick roligt när jag fixade problemet. En annan kul sak som hände var när Brollan hade fel på sin dator och han drömde att jag talade om hur han skulle göra för att få den att funka igen och testade drömmen när han vakna och allt fungera. Jag kan alltså ge support genom drömmar :)

    SvaraRadera
  2. Tänk om jag vetat!?! Ringer dig nästa gång - bums.

    SvaraRadera