17 oktober 2009

Mycké ICA nu

Kan väl avslöja att mitt nattliga pyssel har en viss ICA-relation...

Men, det som framförallt kretsar kring ICA just nu är ju deras nya satsning "Vi kan mer" med tillhörande reklamkampanj och filmer. Flera av de kloka bloggare jag brukar läsa, har redan tagit upp det. Bl a Masarinmamman och Abbes Pappa.

Jag kan bara ställa mig i ledet och lovorda reklammakarna, ICA - ja alla som har en del i att på detta sätt med humor, insikt och värme belysa fördomarna många hyser när det gäller funktionsnedsatta.

Här är min favorit, hittills:



Oj, så jag skrattade!! Hur många gånger har man inte upplevt hur folk som inte känner Felix blir övertydliga, pratar över huvudet etc, när de inser att han inte är som andra? Likaså är igenkänningsfaktorn hög då det gäller "Jerrys" reaktion.

Påminner mig nämligen en hel del om när grannen (som i o f s alltid behandlat Felix likadant som alla andra barn) skulle busa med honom när han stolt visade upp sitt klassikerdiplom för skidåkning, löpning och cykling:

-Nej men här står det väl fel? - Jag tror nog du har åkt traktor, lastbil och bandvagn i stället?!

Då tittar Felix överseende på honom, skakar på huvudet, gör små klickljud med tungan mot gommen och svarar:

- Du är en rolig gubbe du!

Gissa om vi alla fick oss ett gott skratt - inte minst grannen!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera