4 oktober 2009

Höstar vidare


Hösten tuffar på. Önskar jag kunde säga detsamma om mig själv.

Sakta, men säkert fortsätter vi ändå med vinterförberedelserna. Potatisen och löken är upp- och intagen. Sommarplant och lite annat har röjts undan ute på gården. Myser på kvällen med god mat och TV-tittande för hela familjen i soffan.

Meterologerna hade hotat med flera decimeter snö till idag, men det höll sig slutligen till fjälltrakterna. Småruskigt väder som det ändå var, avbokade jag och B svampturen. Istället har jag läst, plockat, donat och försökt mig på lite städning härhemma. Måste erkänna att det verkligen sitter långt inne och är rejält segt när huset är i ett sådant tillstånd att man rakt inte vet vart man ska börja.

Men i köket är det nu i alla fall både trivsamt och rent, så länge det nu varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar