7 oktober 2010

Ännu doftar rosor


Min första riktigt lediga dag sedan jag började på nytt jobb. Jomenvisst. Så mycket som jag gjort idag (och ännu mer som jag borde)var det väl länge sedan jag lyckades ro iland på en dag. Flängt än hit än dit. Utvecklingssamtal med F på skolan. Äntligen blir det läxor och potentialen för läsutvecklingen känns mer påtaglig än någonsin. Till centralorten, hämta klubbjackor för provning, reservproviantera glömda matinköp och införskaffa det mesta man kan behöva för att inreda en hönsavdelning i fjöset inför vintern.

Tillbaka hem, spanat efter lingon, men inga sett. Ut på en snabb fotorunda i det makalösa vädret för att föreviga höstens definitva intåg. Men ännu finns där både knopp och hopp. Fick sedan lov att tokjobba mina två eftersatta flextimmar innan matintag, läxläsning och barmarksträning.Städningen blev kvar. Igen.

Och sedan, återigen: Nobelpriset i litteratur till en författare jag aldrig hört talas om. Är nog lite obildad ändå. Kanske borde söka den där Litteraturvetenskaps- kursen nästa höst? Hm. Den nya arbetsmiljön har gjort mig rätt sugen på att plugga igen, lite bara. Frågan är - för nytta elller nöje?

3 kommentarer:

  1. :O) Önskar dig en trevlig helg Anneli. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Verkar som du är lika överhopad av jobb som jag är. Hinner knappt klippa tånaglarna.
    Fjöset är ett härligt ord som säkert inte många idag vet vad det är men jag vet.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Fjöset ja, kan en underbar historia om fjös, fjås och min kompis innan hon kunde jämtska.

    Men det är hennes och har ju inget att göra på min blogg, tyvärr.

    SvaraRadera