3 oktober 2010

Samlandet går vidare


Tänk vad jag kan känna igen mig i det här ibland. Fast idag vet jag inte om a l l t varit så kul. Men nyttigt, liksom. Känner mig lite som jordekorren i "På andra sidan häcken"

Jag var fortfarande trött i morse efter fredagens kalas (ja, tro nu inte att det var den dimensionen på kalaset, men det är ju bara så att jag har så svårt att sova borta nuförtiden, särskilt första natten - ser ju nästan hur mamma nickar igenkännade där från sin himmel). E väckte mig precis 45 minuter innan B dök upp och vi drog till skogs för att plocka Trattkantareller, som det fanns gott om.

Se'n hem och ut på päråkern. LG fick jobb i grusgropen, så jag, killarna och farfar har själva bärgat resultatet från halva potatislandet. Det är rätt tungt, så ikväll har jag känt mig som en mosad rest av mitt rätta jag. Trivs riktigt bra i soffan då med en bok och en halvrolig film.

4 kommentarer:

  1. Kajsa har svamp tema på skolan nu och då skulle de skriva en dikt om svampar och så här blev den( fint till dina bilder kanske):
    Kantarellen Ellen blev på smällen, med taggsvampen Tage och hon blev tjock om sin mage.
    Ut kom en sopp, somhade en snopp.
    Karl Johan fick han heta och syrran trumpeta Greta.
    Alla bogge i dom i skogen men i bland gick de på krogen!

    vilken tjej va!!

    SvaraRadera
  2. Det gick lite snabbt när jag skulle skriv såg jag, det ska st att de bodde i skogen

    SvaraRadera
  3. Annica igenoktober 05, 2010

    Fel på datorn eller han verkar skriva som han vill...

    SvaraRadera
  4. Rimmar som sin mor!! Men jag tror hon varit lite inspirerad av far - elelr vem det nu är som lär henne allt? Underbar dikt!!!

    SvaraRadera