27 oktober 2010

Ljusstrimmor


Bloggen får vila just nu. Liksom jag gjorde hemma hos syster i helgen. Skogspromenader, tårtfika och att träffa släkten kan göra under. Nu har jag visserligen återigen sömnbrist efter E:s utvecklingssamtal, gympa, fakturering åt LG och bokslut för alpina klubben. Och på jobbet är det högtryck, så just därför skolade jag in mig på några helt nya arbetsuppgifter idag.

Viktigast var ändå snacket med E:s lärare. De förstår visst dilemmat med dyslexin, men det konstruktiva tänkandet kring hur vi bäst löser hans inlärningsproblematik lämnar en del övrigt att önska. Tillsammans hoppas jag nu ändå att vi lyckats hitta några framkomliga vägar. Men visst, engagemanget för det egna jobbet, egen träning eller bara lite skönlitterär läsning blir definitivt lidande till förmån för killarnas behov. Men på något vis inbillar jag mig att vi kommer att ha igen det alltihopa. En vacker dag.

2 kommentarer:

  1. Det är klart att killarnas behov måste gå före allt annat.
    Känner ofta likadant och både du och jag får nog mycket gott tillbaka en dag ska du se.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Maidi - jag varken kan eller vill jämföra mina "uppoffringar" med dina goda gärningar, men jag är övertygad om att livet betalar tillbaka - tusenfallt. Kram!

    SvaraRadera