19 oktober 2010

Läslyssna


60 000 ord per dygn. Där ligger man i lä. Toralf och Glada Hudik skådespelarna har lämnat TV rutan för den här gången. Lika bra det, TV är underprioriterat just nu.

Håller som bäst på att diska, stryka och förbereda lite inför E:s elfte födelsedag i morgon. Vart tar tiden vägen? Tårtan till frukosten blev köpt, vi bakar en till helgen i stället. De i samförstånd inhandlade Twintip skidorna vet jag inte ens om jag tänker slå in. Laddar i stället batteriet på MP3-spelaren av det billigaste slaget inköpt på Clas Ohlssons.För Jack Londons "Skriet från Vildmarken" ligger där redan och väntar. Väntar på min önskan om att få börja göda sonen med de gamla klassikerna i talboksform. Läsupplevelsen vägrar jag nämligen låta all världens dyslexi att ta ifrån honom.

3 kommentarer:

  1. vilken bra idé med talbok. Prova med Harry Potter också, jag tror att den skulle göra succé.
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker nog att jag är bra på att prata, men precis som du skriver så ligger nog jag också i lä. Man ska nog inte vara trött när man pratar med Toralf :O)
    Du vet inte om några begagnade slalomskidor i bra skick till salu till mig? Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Hoppas bara min MP3 idé funkar....

    Katarina: Till dig eller barn?

    SvaraRadera