11 februari 2011

Den där lördagen


Just ja, skulle ju skriva om vår superroliga lördag. Jag hade fått en inbjudan till gratis sminkning och fotografering på Gamla Teatern. Frågade bästa fjällkompisen om hon, som sminkar sig t o m mindre än jag, ville följa med. Det ville hon, och hennes syster med. Vi träffades på eftermiddagen och sedan fick vi vänta och vänta och vänta. Som tur var hade vi massor att prata om - habben, barn, gubbar och tja, lite av varje.

Sedan blev vi sminkade. L gick inte att känna igen och mina ögon såg väldigt annorlunda ut. Fotograferingen, som vi bävat för (både L & jag står hellre bakom kameran)blev kvällens mest hysteriskt roliga inslag. Vi skrattade så att sminket rann och fnittret smittade av sig på fotografen.

Efteråt konstaterade vi att gapflabb inte är så snyggt på bild, att M är fotogenique (minst 30 av hennes 40 bilder var fotomodellsnygga) och jag såg för första gången L:s blåblåa ögon(men jag tycker fortfarande att hon är vackrare på mina helnaturliga fjällbilder...!) Jag hade inte tänkt köpa någon bild, men det blev en ändå, till minne av en helt annorlunda, knasrolig kväll.

Först halv elva kom vi iväg till Dahlwhinnies och en god "middag". Konstaterade att inte mycket förändrats i kroglivet på de 15 år jag hållit mig därifrån. Och sedan skrattade vi ännu mera, när vi drev lite med en stackars, något överförfriskad, sällskapssjuk pöjk. Halv två på natten rattade jag in bilen på gården, fortfarande fylld av skratt och nytankad på massor av positiv energi.
Sån't här tål att göras oftare.

9 kommentarer:

  1. håller med dig, det var en hysteriskt rolig och väl behövlig kväll att minnas. Kanske vi borde pröva komma iväg lite mer ofta, allafall 1 gång per år. Linda

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det låter. Kommer på mig med att sitta och le när jag läser. Sånt händer inte så ofta nu för tiden. Orkar liksom inte med krogen längre, em ett sånt där gapflabb är så befriande.
    Bilden är ju skitsnygg. Gillar svart-vita bilder.
    Ha en go helg Anneli
    Inger

    SvaraRadera
  3. Vilken bra bild! Härligt, skulle vilja göra samma sak. Tjejträffs tema kanske?
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
  4. Tack, tack. Jo, bilden och fotografen var det inget fel på, även om modellen lämnar en del övrigt att önska ;)!

    Nä, vem orkar krogen - men kul var det, så 1 g/år låter väl rimligt - definitivt tjejträffspotential!

    /Anneli

    SvaraRadera
  5. Kanonfin bild :O) Min arbetskompis och hennes dotter var också och fotograferade sig förra lördag. Härligt med så mycket skratt, det förlänger livet. Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh så fin du är!

    Wow vilken pingla!

    SvaraRadera
  7. Tack ni snälla! hade ju åtminstone tagit på "finklänningen " ;))

    SvaraRadera
  8. WOW, vilken grymt snygg bild!
    Verkar ha varit en toppendag, väl förunnat :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera