3 februari 2011

Midlife crises


Fick en inbjudan med posten igår. 30 år sedan vi gick 9:an. 30 år!!!!

Och inte vet jag om jag vill gå tillbaka till gamla jobbet eller stanna på det nya. Jag vill något mer, eller något annat. Men vad? Inte lätt att veta, är ju halvbra på många saker, men har definitivt ingen "spetskompetens" i något, som det ju nuförtiden populärt efterfrågas i parti och minut. Men framförallt måste det vara något som jag känner att jag vill och och orkar i 20, nej förresten - nu är det snart "bara" 19, år till.

Runtomkring härjar och härskar sjukdom. Vi hoppas allt, men vägen dit verkar bli lång och tung. Jag har inte kraft och ork att vara allt det jag kanske borde. Finns andra som gör det så mycket bättre, så jag lämnar tacksamt över.

Och i fönstret blommar orkidéerna som aldrig förr.

Medelålders? Förmodligen.....

2 kommentarer:

  1. Jag tror att de flesta känner igen sig i det du skriver. Man kommer till ett vägskäl i livet. Vad vill jag? Inte alltid så lätt. Jag vet ju knappt om jag är vuxen än ;O) Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Ibland önskar jag att någon bara kunde säga till mig: -Gör så här. Punkt slut. Det blir bra.

    Kram.

    SvaraRadera