28 februari 2011

Lättar upp med lite idrott


Skid-VM i Holmenkollen går väl inte helt enligt drömmarna. Det var ändå kul igår att följa loppet med fantastiske Hellner, även om Northug är oslagbar i en spurt. Se'n fick jag mig en skidtur med hunden själv också. Gick fint i solskenet!

LG har kört buss i helgen, han fick bl a äran att skjutsa Skidskytte-damerna till flyget. Och hör och häpna! Han kände igen dem så att han kunde berätta om det. Annars är ju kändisar och kanske framförallt idrottsutövare inte hans starka sida.

Min egen "jag mötte Lassie-upplevelse" fick jag som starter för de minsta i lördagens Åre Cup tävling. En av de allra minsta tjejerna åkte på skär hela vägen, till och med i det brantare partiet, till skillnad mot de flesta andra som mer eller mindre plogade sig ner. Wow, hann jag tänka innan jag tilltalades av en pappa som såg förvånansvärt bekant ut. Efter någon sekunds fundering kände jag igen den f d storslalomfantomen och med en blick på startlistan och den suveränt skidåkande flickans efternamn, insåg jag att det var han som var fadern, Ja, ja äpplet faller inte långt från päronträdet!

Mina alldeles egna slalomess låg hemma i feber och fick inte tävla alls. Det var mitt tungt vägande skäl till att få åka hem lite tidigare, banchefen hade ett annat.

Vilka tror ni var sist kvar?
Tur att vi båda tycker att det här är kul och avkopplande.

2 kommentarer:

  1. Jaha, dagens skidtävlingar var ju definitivt inget att hurra för. Nästan åt det pinsamma hållet. Jag tror de där norrmännen har lagt smör i det svenska vallteamets burkar.
    Nej, då verkar ni ha roligare på era slalomtävlingar. Visst är det väl kul med idrottskändisar. Jag är barnsligt förjust när jag träffar såna. Tyvärr alldeles för sällan så klart.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Då är vi två :)!

    Jo, vi har kul, men ibland blir det mycket jobb för lite "lön". Och roligast är Special Olympics tävlingarna - kanske får vi arrangera en sådan nästa år...

    SvaraRadera