8 juni 2011

Ambivalent

Idag har jag exakt 2 veckor på mig. 2 veckor tills jag måste bestämma mig. Tillbaka till gamla jobbet eller stanna där jag är nu. Ujujuj.. Skriver listor. Plus och minus. För och emot. Väger ibland över åt det ena hållet för att sedan lika fort väga över åt det andra. Vi får se, vi får se...

Körde en tur runt Offerdal ikväll för att plantera på graven i Rönnöfors. Krämade The Ark på alltför hög volym (är lätt lomhörd nu) men strofen som osökt ringer kvar i mina öron hämtar jag från Bo Kaspers:

"Vackert land vi bor i!"

2 kommentarer:

  1. Ja du kan verkligen stämma in i den strofen för vackrare än det är där hos dig det finner man inte på många ställen i Sverige. Min mamma föddes i Bakvattnet om det säger dig någonting och igår läste jag en artikel om Ansätten och dess flora.
    Jag har väldigt lite tid att besöka er andra just nu men snart är alla skolavslutningar, studenter m.m. över.
    Nu försöker vi hjälpa kärleksparet här hemma att få en lägenhet men det är inte så lätt..
    Ha det gott..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Klart jag känner till Bakvattnet! Därifrån utgår ju våra blomstervandringar :) Lycka till med lägenhetssökningen.

    SvaraRadera