21 juni 2011

As time goes by

Nästan en vecka sedan sist... vet rakt inte vart jag ska börja. Men. Fröna är i marken och nu är här så kallt igen att jag tvivlar på att de någonsin kommer upp igen.

Pojkarna blev kvar hemma med god assistans av grannarna när jag och LG körde bussresa till Höga Kusten. Måste säga att jag lyckats med ett kanonupplägg produktionsmässigt och verkar som att jag fick godkänt som reseledare också.

Allt gick bra utifrån gästernas synvinkel, förutom hon som blev sjuk 3 mil hemifrån. Men hotellet hade missat och avbokat ett rum för mycket, troligen p g a två resenärer med samma namn. Vi lät dem naturligtvis ta vårt rum på en gång det uppdagades och hamnade sedan på var sin extrasäng i gymmet. Alltid är det nå't. Vi skrattade gott åt hur tokigt det kan bli och njöt av ett dopp i utomhusjacuzzin som vi erbjöds som kompensation.

På jobbet blir det mer och roligare uppgifter varje dag. Insåg dock i dag att en av de trivsammaste arbetskamraterna inte blir kvar länge till. Trist. Och i morogn måste jag komma till beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar