30 juni 2011

Så tog sommar'n slut, eller?


Har nu suttit på mitt kontor i sta'n i två dagar och sett på när solen gassar utanför. Och vad händer när jag väl kommer hem? Jo, igår var jag så sen att när vi äntligen grillat hamburgarna och ätit upp dem (utomhus, så klart!)kom svädan, myggen och alla andra små infernaliska små insekter på en och samma gång. Det var bara att ta sin tillflykt inomhus. Bläh!

Idag svingade jag ihop en Halloumisallad och några biffar med chili och oliver i överljudshastighet, för att kunna njuta middagen utomhus. Då. Gick solen i moln och ersattes av iskyla och västanvind(vad annars?)Bara att packa sig in igen, alltså. Det är tur att jag är mest förtjust i vintern, för att vara bosatt i "mellersta Norrlands inland och fjälltrakter"(favoritcitat av Bodil Malmsten)är ingen lek om man tillhör dem som älskar sommar och sol.

På pluskontot räknas i stället in: Killarna är och uppvaktar grannpojken på födelsedagen medan jag tröstbakar en långpannekaka. Chefen bjöd på jordgubbar och glass till eftermiddagsfikat. Till helgen åker jag till Dalarna för att träffa bästa tjejerna och på måndag börjar min fem (japp - du läste rätt!!) veckors långa semester. Sällan har jag väl längtat så, även om listan på allt som VERKLIGEN behöver göras här hemma, bara verkar bli längre och längre ju närmare ledigheten jag kommer.

Med andra ord, man kan ha det betydligt sämre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar