26 juni 2011

I'll get by with a little help from my friends


Igår hann vi desto mera. Några av sommargrannarna är på plats och det betyder några barn till i den cyklande klungan som nöter grusvägen fram- och tillbaka, runt, runt med inslag av hopp där det går. Det blåste fortfarande rätt bra, så den tilltänkta kanotturen för F och tjejkompisen I blev kortare och mer dramatisk än nödvändigt. Nu var det ju aldrig någon fara, men när två som inte kan styra får lite lätt panik och det blåser vita gäss på sjön.... Ja, det hela slutade med att de klev av halvvägs och jag fick ta candensaren på släp efter kajaken.

Men själv var jag ju tvungen att prova kajaken i lite hårdare väder - lastade ner med sten i båda skotten och satte kurs rakt mot vågorna. Vilken känsla när vattnet sköljde in över fören och kapellet. Spännande, jobbigt och obeskrivligt kul! Vem behöver gå på Gröna Lund?

Eftermiddagen gick åt till förberedelser för kvällens knytis hos grannarna. Säger som Kreativa - smart drag! När "gubbarna" grillat klart fanns kött i alla former som säkert hade räckt åt några familjer till. Efter mycket skratt och god gemenskap tog jag promenaden runt flon hem. Det var fortfarande riktigt kallt, men molnen hade börjat skingras och ingav hopp.

Och se - idag skiner solen och värmer gott, trots att nvästan (alltid denna västan!) fortfarande ligger på. I perfekt torkarväder har maskin efter maskin hängts ut. Äntligen gick det att äta middag ute och till sist har även vi fått pärerna i jorden.

3 kommentarer:

  1. Min blick fastnade direkt på den första bilden. Längst fram står det något på ett fat som får mig att dregla. Jag vet ju inte vilken sort du har där men jag längtar och nu är det inte långt kvar, tills jag får gå på Ost och Vilt och köpa Skärvångens goa ostar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Det bor minsann en äventyrska i dig, förstår att bilbingo inte lockar dig nämnvärt. Ha en fin vecka som kommer. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  3. Maidi - Jepp. Skärvången! Den godaste av just dessa tre var vi överens om var - Chévren. Tips - åk lite längre än till OSt & Vilt - På Korkoms Turistbyrås Café kan man äta ostbuffét till lunch!

    Katarina - Jo, njae, bingo kan säkert vara spännande, men kanske inte just den form av adrenalinpåslag som jag föredrar :).

    SvaraRadera