2 juni 2011

Jag bara måste..


..lägga ut en bild från gårdagens student som jag fick snika med på. Min gymnasiekompis son tog studenten. Han har liksom alltid varit lite extra speciell för mig. Jag satt ibland barnvakt för honom när han var liten och han har ett sätt som kan få vilken tant som helst att smälta. I går tog han studenten och på tisdag börjar han jobba. Vilken kille!

Jag blir alltid så upprymd på studentdagen. Att få se alla glada, uppklädda, skrålande ungdomar med öronproppar i öronen och megahögtalare som dundrar ut medryckande musik över hela sta'n från lasbilsflaken, gör mig alldeles rusigt glad. Så jag studsar i takt med basgångarna, vinkar och fotograferar och tänker:

- Njut, var lyckliga och glöm allt annat, för idag är det er dag!

Sedan åkte jag de 30 milen till Härnösand och hämtade min alldeles egen kajak!!! Synd bara att det blåser så dan't idag. Kan ju vara onödigt att utmana ödet på första turen. Så premiärpaddlingen återstår...

4 kommentarer:

  1. Grattis till din kajak, lite sotis blir jag. Såg en härlig fjällbild idag och längtade till fjälls, men knytet är lite för liten till hösten så det får bli om ett år eller en vintertur kanske. kram på dig. Linda

    SvaraRadera
  2. Älskar också studenten och just nu känner jag lite vemod när alla mina barn har avklarat detta.
    Kanske blir det barnbarnet om så där 12-13 år. Man kan ju alltid hoppas.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad spännande att du har blivit med kajak, det är minsann inte varje dag. Det blir säkert många härliga timmar i den om jag känner dig rätt. Ha en skön helg. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  4. Linda- väntar på dig. det vet du!!! Vintertur är taget!!!

    Myran - planerar redan för sönerna - och dit är det "bara " 7 år sisådär ;))

    Katarina - Hoppas det! En annorlunda form av motion, kanske?

    SvaraRadera