10 januari 2012

Grattis sonen!

Idag fick vi en 15-åring i huset. Moppeålder inne - javisst! Men med tanke på hur krångligt det kommer att bli med det numera obligatoriska teoriprovet, har vi kommit överens om att satsa allt på ett kort. Nästa år, när han blir 16, då kör vi: traktorkort och skoterkort och moppekort och alltihopa på en och samma gång. Jag hinner ändå inte läsa all den där teorin och dessutom hjälpa honom att lära sig den i år. Vi tar det se'n.

Men roligast var nog ändå sambon i går kväll när jag höll på att slå in presenterna:

- Ja, han fyller ju tolv nu, va? (En blick från mig fick honom på andra tankar) - Nej, jag menar, det är ju tretton han blir (ett höjt ögonbryn fån min sida)........ fjorton???? - Du menar inte att han fyller 15, moppe alltså?!!!!!!

Jag undrade försynt var han hållit hus under de här åren, som lyckas ha så totalt noll koll emellanåt.

Efter tårta på säng och paketöppning i morse, blev det en sådan där konstig dag igen. Efter flera timmars ideellt klubbfix, stack jag till arbetet, hann jobba ca 1,5 timma när de ringde från skolan och sa att födelsedagspojken hade tandvärk. Fixade en akuttid, åkte till skolan och hämtade honom, tillbaka till tandläkarn, som inte hittade något och F glatt konstaterar  - Men det gör ju inte ont nu längre, heller!  Sedan  åkte vi för att byta storlekar på i princip alla födelsedagspresenter, fixade middag, åt och åkte på träning. Och så var liksom den dagen förbi.

Sambon sover i Umeå i natt, så nu passar jag på att läsa en bra bok uppkurad i soffhörnet med tända ljus och en kopp te. Det gäller att njuta när tillfälle ges.

6 kommentarer:

  1. De låter skönt, själv sitter jag nere å kan inte sova men skulle behöva de. Vi kanske kan snabb Lunch dejta någon dag? Å vad många gånger frågan kommit upp sista veckorna ( e de så här det ska va?). suck, men det blir väl bättre anntar jag. Många Kramar Linda.
    Hoppas änglarna vakar över dig och din familj, de va de som va meningen i allafall.

    SvaraRadera
  2. Det gör de - och flickan är så lik K, på något vis tycker jag :) Du skulle kanske behöva några änglar själv?

    Återkommer om lunchdate, definitivt!!

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte annat än skratta !
    Jag tror gubbarna våra är väldigt lik varandra också.
    Skulle jag inte säga att det var födelsedag på gång så skulle han vara totalt ovetande.
    Min brukar han glömma =).

    SvaraRadera
  4. Men kära hjärtanes så fort det går. Det är såna här gånger jag undrar om sonen här kommer att kunna läsa till alla dessa teorier och om han någon gång kommer att kunna köra moppe/skoter/epa/bil...Tiden lär visa hur det blir. Krama om F från oss och släng in en kram till E också :)
    /Monica

    SvaraRadera
  5. "Dom där" har ingen koll;);) Tolv ist för 15 ja herreguuuud!

    Ibland går dagarna extra fort tycker jag! Jag har sett fram emot mina tre lediga dagar och i morgon är det den sista och jag har ju inte gjort allt som jag tänkt.

    Visst är det mysigt att få rå sig själv lite då o då:)

    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag skrattade gott jag med - för att inte tala om pappan när han insåg hur fel ute han var :))

    Men, till hans försvar måste jag säga att min födelsedag kommer han t o m ihåg bättre än jag.....

    SvaraRadera