28 januari 2012

Hemmalördag

Vi gjorde en behovsprioritering och kom fram till att idag får det bli:

- Julutstädning och totalröj i två hus
- Ekonomiadministration för klubb, företag, svärföräldrar och inte minst mig själv
- SM-vecka via TV:n
- En skidtur med hunden

Inte nödvändigtvis i nämnd ordning, dock.

Yngste sonen har spanat in ca 15 skotrar på väg till Skoterns Julafton. Nästa år kanske vi hakar på, när vi har mer än en chaufför. Äldste sonen och jag har kollat på  herrarnas 15 km och just nu lite damernas störtlopp. Efter att förra helgen på nära håll sett vilka farter alpinåkarna kommer upp i är jag väldigt nöjd med att ha två söner som inte vill tävla. När vi ser Anja åka ur kommer jag på att berätta för F att pappa Pärson var på plats på vår tävling förra helgen. Frågan kommer blixtsnabbt:

- Kom du ihåg att hälsa till Anja då?

Nej, min vän, det gjorde jag inte, men något säger mig att du definitivt gjort det om du varit på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar