26 januari 2012

Inte som förr

Alltså, jag brukade vara rätt så politiskt intresserad. Mina sympatier har alltid hållit sig på den röda sidan, och där är hjärtat kvar. Men nu, jag vet inte. Den här Juholthistorien har minsann inte direkt stärkt mitt falnande engagemang, eller förtroende för den delen. Och vem är den här Thomas-vad-han nu-heter? Aldrig hört talas om, faktiskt. Jag hoppas ju bara att det egna partiet kollat upp honom lite bättre, innan media hinner göra det. Man får se. Tror jag tar en paus med politiken nu. Tills det stabiliserat sig, ungefär.

Och någon hade bärgat min bil. Det var bara att köra hem den ikväll. Skönt att allt åtminstone är som det ska härhemma, igen.

Uppdatering: Sedan heter han ju inte ens Thomas... Stefan ska det vara, Leven Löfven. Ja, där ser man, jag har verkligen tagit paus! Men när jag äntligen fick tid att se honom på bild, så såg han i alla fall bekant ut. Vad betyder det?Utseendet fastnar, men inte namnet??? Först när jag läser Ki's kommentar klarnar det..... Ahaa!!!

5 kommentarer:

  1. Ja, nu har det varit lite tjatigt på Tv-nyheterna ett tag. Man tröttnar, men de hittar säkert något på den nya stjärnan också.
    Ha ett fint veckoslut!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Hjärtat ligger kommer alltid att ligga där men som sagt, vart ska man vända sig när det knakar i leden. Det är skrämmande utveckling kan jag tycka.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Men nu är det ju en f d Undromsbo i ledningen.....men dom hittar säkert nåt ondsint om "Tette" också......Han känner en polis, hans bror är kriminell, hans mamma är gammal osv osv......

    SvaraRadera
  4. Ja, både tröttande och skrämmande är utvecklingen på den politiska scenen idag, kan jag tycka.

    Ki: - Men så pinsamt. Att jag inte hade så pass koll. Men jag hade inte ens kopplat medan han var ledare för IF Metall, även om han redan då såg bekant ut. Jag menar VI ser ju ut precis som då...! Stackar'n när de får reda på att han är från Undrom - och har de barndomskontakterna, då är det kört! ;)

    SvaraRadera
  5. Eller huuuuur............stackarn!!
    Det är redan nån tidning som har intervjuat Pelle Altin och Kenneth Sundström! Bara för att få fram en sån liiiiiten sak som att Stefan varit på CUF:s dans i sin ungdom.... Det du!!!!Han kanske t o m var medlem....antar att man var tvungen att lösa medlemskort i CUF för att få gå på dansen!!! Har en känsla av att Pelle Altin fick lösa medlemskort i SSU för att få gå på SSU:s danser.....Joråsåatt.....Sanrt hittar dom säkert nåt riktigt ruskigt läskigt dom där ondsinta journalisterna! Det är dom liksom experter på.....

    SvaraRadera