7 januari 2012

Dagen efter natten före

Bild "lånad" från Galleriet på Ständut Blakks hemsida
Någon gång ibland måste ju även jag vara lite huslig. Har passat på idag, då jag ändå var lite seg efter "Trettondagsbalen" i Häggenås i natt.

Det var nästan lika kul som för tre år sedan. Enda bekymret är ju mina nattliga termostatproblem - de upphör inte för att man är vaken och på dans, märkte jag. Endast iförd det tunnaste linnet jag hade i skåpet (och, ja, jeans också då förstås) så hjälpte det föga i den överhettade idrottshallen. Där stod jag blickstilla och kände små rännilar leta sig ner utefter rygg och mage. Kul? Knappast. Fräscht? Absolut inte! Så det var nog mer mitt eget tillstånd än tillställningen som sådan som drog ner betyget något. Därför toppar mötena med folk jag inte sett på länge och pausunderhållningen med "Ständut Blakk" gårdagens upplevelse. Helt OK att vara svettig när man hoppar lite för sig själv, men likafullt konstant, till deras ACDCmedley, tycker jag. Bävar lite för den dag jag inser att jag nog egentligen är för gammal för sådant.

Och nu kompenseras utebliven skid-, slalom- och skoteråkning med en sparktur med hunden. Helt OK det med, faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Man blir aldrig för gammalt för sånt. Sånt är ju bara så himla kul. Men visst tar det ett par dar för kroppen att bli "normal" igen.

    SvaraRadera
  2. Håller med Myran, det verkar vara sån fart på dig så du kommer nog att rocka loss många långa år framöver..
    Ha det så gott där uppe i vinter för här regnar det som vanligt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Åh, tack!! Jag litar på er - alltså BLIR man aldrig för gammal för att rocka loss!! Sedan får ungdomarna tycka att tanten är knasig - det bjuder jag på!

    SvaraRadera