15 januari 2012

Spelhåla


Visst är det härligt när ungdomarna som redan passerat både 15, 16 och t o m 17 år kan göra gemensam sak med de yngre i byn och leka i snön och köra snowracer en hel dag. Sedan kommer de in och spelar spel (riktiga sällskapsspel, inte datorspel!) med en frenesi som är svår att beskriva, ända till sena kvällen. Det tycker jag är fint på något vis.

Och själv har jag också haft en fin dag. Skidtur, skotertur, fått en massa tvättat och fem färska rödingar av grannen. Idag är det en sådan där dag när det liksom bara lyser Byllerbygemyt över hela byn. Megamys!

Och nu slökikar vi lite på Countrygalan från Nashville (jo, jag får nog erkänna - jag är inte så lite svag för Country, låtsasbondmora som jag är). Sambon laddar för att hämta hem bussen mitt i natten och jag för att sätta nät i backen i morgon. Brukar kännas som ett megapass på gym innan det är klart. Just do it!

3 kommentarer:

  1. Sällskapsspel rockar!

    Vi är helt insnöade på Uno och fyrairad just nu...

    /Fjällmor

    SvaraRadera
  2. :O) Livskvalitet för alla. Härligt!
    Ha en bra vecka. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Sällskapsspel är så himla kul och har man väl börjat är det svårt att sluta. Det blir alltför sällan bara.

    SvaraRadera