23 januari 2012

Iskallt

Kommer hem, har en diskussion om vem som ska hjälpa vem. Jag blir utröstad. Fine. Ett telefonsamtal från en länge saknad vän och på 10 minuter har scenariot helt förändrats. Inte kunde jag förstå att det var så bråttom. Hela historien slutar med en fastkörd bil och en frostig traktorägare.  Jag fick  låna hans bil så länge, för att ta mig till och från jobbet, men jag saknar min egen.

Men mest saknar jag en varm traktorägare, som går att resonera och fundera med, igen.
Undrar när han tinar upp?

5 kommentarer:

  1. Låter mindre kul det där. Förstår saknaden...;)

    SvaraRadera
  2. Tror faktiskt att det ligger i luften, frosten hos traktorägarna alltså, även om det är pappersjobb som spökar här. men det kommer nog lite tö rätt som det är......hoppas jag också =).

    SvaraRadera
  3. Man får killa dom lite under hakan så brukar de tina upp ganska snabbt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Hoppas han tinar upp snart för det är inte kul så länge det varar.
    Testa Maidis förslag.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen - även om jag tror att killa denne urjämte under hakan skulle få precis motsatt verkan.
    Men lite islossning har vi alltjämt fått ta del av i alla fall!

    SvaraRadera