22 januari 2012

Slut

Slut är helgen och slut är jag. Men på ett nöjt och skönt vis. Våra tävlingar genomfördes utan missöden, trots brist på plogare igår, trots ymnigt snöfall i natt, trots att banchefen en tidvis uppfattades av oss andra som lite lätt grinig  (ansvar kan skapa nervositet som uppfattas som grinighet är min teori), trots att vi jämfört med många andra är amatörer och nybörjare. Men vi blir bättre hela tiden, på alla punkter - inte minst funtionärsfikat har lyfts till en helt ny nivå den här helgen.

Vi fick ju faktiskt beröm. För backen, som uppfattades som svår. För haspatrullen som kämpade på med skidor, skrapor, spadar och snöslädar. För plikttrogna portvakter. Ja, mest bara beröm, faktiskt. Fast någon liten surkart fanns det väl också. Liftkillarna fick däremot en hel del oförtjänt skäll p g a liftkortspriser som de inte rår över, tyvärr.

Och vilken  kamratskap och samhörighet det blir när man jobbar tillsammans en hel helg. Vissa hade hela familjen med sig. Medan jag var helt själv från vår familj. Å andra sidan har jag sedan torsdagskvällen tillbringat 26 timmar i backen och dessutom ägnat ytterligare 5 timmar av min vakna tid till arrangemanget, så jag tror det jämnar ut sig i längden.

Efter en god latmansmiddag med Thai-hämtmat, hjälper jag nu storpojken med bakning av klassfika. Sedan väntar de vanliga söndagsbestyren, men något säger mig att jag siktar på sängen rätt snart. Igår somnade jag klockan 21.00 och inte lär jag hålla mig vaken mycket längre ikväll.

Till sist, lägg namnen Simon Ruud och Ylva Stålnacke på minnet. Norrmannen vann och svenskan blev tvåa båda dagarna. Kom ihåg var ni hörde dem först!

3 kommentarer:

  1. Låter som du haft en helg med ös, men ändå rolig. Träffade din större son i Lördags, vi var i byn på besök, han tyckte att vi kunde komma till er innan vi for hem.
    Dom leker bra med alla, min lilla dotter var ute och lekte med stor grabbarna och tjejerna.
    Ha de // Linda

    SvaraRadera
  2. Sv: Den klänningen kräver en underklänning ;) Ha en fortsatt trevlig måndagkväll

    SvaraRadera
  3. Oj, vad du jobbar. Ska lägga dessa namn på minnet. Det är så kul när man hittar talanger och sen efter några år kommer på att, ja visst ja, det var ju han/hon det.
    Kram!

    SvaraRadera