24 april 2012

Kvällsjobb

Varit på kvällsmöte för jobbets räkning i en by nära mig. Diskussionerna blev emellanåt nästan lite heta. Skönt då att veta att vi bor i ett land där alla får säga sin mening och följderna inte blir värre än lite sura miner. Hemvägen var som värsta viltsafarin - igen! Ren, älg och rådjur blev kvällens skörd. Tranor och räv hade jag sett redan tidigare idag.

Sambon har en kompis på besök som är riktigt duktig på att bugga. Jag försöker övertala honom om att ha kurs med oss dansglada "tanter" i byn (jo, för honom är vi tanter, definitivt!). Det går sådär. Kanske ska jag ta tag i räkningshögen i stället? Min egen deklaration fixade jag på 5 minuter häromkvällen. Återstår bara att ringa Skatteverket och fråga vad jag ska göra med den jag fått för dödsboet jag inte trodde fanns längre.

Note to myself: Kom ihåg att ändra i fastighetsregistret detta år!!
Så slipper vi en gång för alla detta strul.

2 kommentarer:

  1. Jag fick se två rävar igår när jag var ute med bilen.
    Man blir så glad.
    Ännu gladare skulle jag varit om jag haft kameran med mig.
    Tranorna har inte kommit hit än och rådjur är ytterst sällsynta här.

    SvaraRadera
  2. Kameran har jag aldrig med när jag borde, verkar det som....

    SvaraRadera