26 april 2012

Deklarerat

Är inne på min tredje deklaration nu. Alla olika, alla utom min egen rent onödigt pappersarbete, om du frågar mig. Har i princip fyllt i nollor i 25 rutor, ungefär. Men det är gjort nu!

Sambon har fått ställt in en busstur i maj, men de andra går som smort. Inser precis att den jag halvt om halvt lovat reseleda kolliderar med en av mina blomstervandringar i sommar. Snacka om dilemma.

Tittar just nu lite till vänster och hittar en till bunt med räkningar. Inser att det blir nattskiftet för att hinna allt. För i morgon åker jag till Hufvudstaden och spenderar en helg med finaste vännerna. Födelsedagsfirande, fika, Jesus Christ med Ola Salo, promenader och massor av prat, prat, prat står på programmet.

Kan inte låta bli att tycka att jag har det oförskämt bra!!

9 kommentarer:

  1. Nää va kul...
    Jag vill också se Ola Salo.
    Ha så jättekul och titta lite till mig med...
    Håller med dig om deklarationerna men det är skönt när det är gjort.

    SvaraRadera
  2. Jag såg JCS med hela familjen för en vecka sedan, åh vad bra det var! Jag bor alldeles i närheten, då ska jag tänka på dig! Ha en jättefin helg och lämna vinterjackan hemma:)

    SvaraRadera
  3. Ja, nog har du det oförskämt bra alltid.. Du bor ju i Jämtland=))
    Ha det så gott i Stora staden..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Jag har själv varit med i en uppsättning av JCS fdr några år sedan. Den sattes upp i en av kyrkorna här med proffs i huvudrollerna. Vi andra fick vara statister och köra. Det blev tre fantastiska föreställningat. Mycket bättre än vi kunnat föresälla oss. Man kan inte annat än påverkas av den på ett eller annat sätt. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Deklaration är skatteverkets gåva till folket. Uääää va tråkigt, vi har köpt ett hus som tydligen någon gång i förhistorisk tid varit lantbruksfastighet OCH för säkerhetsskull också skogsbruksfastighet vilket gör att jag måste masa mig iväg och skaffa ett gäng blanketter som jag skall fylla i en massa nollor i antar jag.

    SvaraRadera
  6. deklaration är det blä-aste som finns. numera efter att jag la ner min lilla firma så tycker jag det är så skönt att bata signera och skicka...

    SvaraRadera
  7. :O) Hoppas att du har haft det riktigt trevligt och roligt Anneli i Hufvudstaden :O) Kram Katarina.

    SvaraRadera
  8. Jag okey:ar bara och skickar iväg det. Gjort på en sek:)

    Hoppas allt gick bra med själva tekniken i Jesus Christ...för det är min kära kusin som är en av dom som ser till att just det ska funka!
    Tycker du att den var bra?

    Hoppas du hade en myyyysig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Håller helt med om att de förenklade deklarationerna är att föredra! Men vad göra med lantbruksfastighet och förening att pyssla om....

    Och JCS var precis så bra som alla sagt - inte minst tekniken ;)!! Suveränt, helt enkelt!!!

    SvaraRadera