15 april 2012

Påsklovsfinal i full fart


Jobbade så fort jag kunde i dagarna två. Tog ner näten med bästa klubbmedlemmarna på torsdagskvällen. Träffade kurskamrat och gjorde fördjupade litteraturanalyser på fredagseftermiddagen. Var på bio ("En gång i Phuket") med yngste sonen, grannbarnbarnet och hans mor på fredagskvällen. Det blev lite strul med biljetterna, så vi kunde inte sitta tillsammans - till sonens stora lycka. Tydligen skrattade mamma alldeles för högt och för mycket. Pinsamt, sades det...

Upp och iväg till Duved på lördagen för en alldeles makalöst kul dag med ungdomarna på Åre Cup finalen. Super G "is da shit" enligt dem. Sagolikt väder hade vi dessutom. Gissa vem som somnade i soffan direkt efter middagen? 

Idag bytte jag sällskap till sambon och hans kompisar. "Gubbarna" var precis lika roliga att umgås med och så blev det skoter i stället. Nu ska jag försöka pricka in lite turåkningsväder också nästa helg, så är vintern komplett. För först ikväll insåg jag att vi i och med gårdagen nog gjort säsongens sista slalomåk. Lite vemodigt, trots allt.....

Är det någon som har tips på ett enkelt gratisprogram där man kan sätta ihop två och två bilder? Picnik, som jag använder, går i graven den 19:e april och Photoshop är alldeles för krångligt för en fuskare som jag.

7 kommentarer:

  1. Det var väldans vilka massa "bukaler" det blev.
    Såg ut att vara samma väder hos er som hos oss.
    Hoppas ni njöööt.

    SvaraRadera
  2. Kul att det finna vädret kom tillbaka! Jag har aldrig åkt skuter men jag vill gärna prova nån dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser så härligt ut - och jag vet precis hur härligt det var! Även jag fick som jag ville med fina fjällturer på skidor och snöskor i påsk. Så nu gör det inget att vintern är över för denna gång. Det kommer ju nya:-)

    SvaraRadera
  4. Du är ju proffs på att fotografera :O) Jättefina bilder. Vädret var helt sagolikt i helgen. Precis det som jag har längtat efter. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad du ligger i. Bilderna är så härliga. Är de på riktigt eller? Ser ut som de är tagna ur en resebroschyr. Kanonfina.

    SvaraRadera
  6. Klart vi njöööt! Och allt är ju roligt när det är sådant väder - skidor i alla dess former, skoter, bara sitta i solen.... Snöskor har jag aldrig provat, men just nu behövs de inte på fjället, man går precis hur som helst ändå.

    Och - ja!! Detta är på riktigt!! Vår alldeles vanliga, helt fantastiska vardag.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera