9 juli 2012

Helgen i Dalarna


Jag glömde kameran!!! Man tror ju nästan inte att det är möjligt. Men samtidigt väldigt bra,för nu koncentrerade jag mig till hundra procent att lyssna till och ta in musiken. Förr i tiden lyssnade jag mycket på klassiskt, men nu... jag vet inte - jag hinner liksom inte. Sedan är jag väl ingen stor Opera-fan i vanliga fall, men det här var riktigt, riktigt bra. Helt fantastiskt, faktiskt! Och att få göra det tillsammans med sambon - det hade jag ju inte kunnat drömma om i min vildaste fantasi. Mycket "Pretty Woman - varning" där....

Sedan är ju Dalarna alltid Dalarna - och Tällberg i synnerhet. Det må var turistiskt så det förslår, men fint. Vi hade väl ingen tur med vädret direkt, men det är ju ändå varmt. Att jag dessutom hann med en långpromenad och att vi bodde på allra mysigaste Tällbergsgården gjorde ju inte saken sämre.

Ur min synvinkel tog nog ändå besöket hos allra goaste L på Smidgården förstapriset. Så roligt att träffa hela familjen (och lite extra fint att få träffa gudsonen och höra hur han trivs på KTH). Att sedan hela anläggningen imponerade stort på alla i gruppen var ju ett extra plus i kanten.

Väl hemma var jag ändå ohemult trött. Slocknade i soffan och håller nu på morgonen på med lite efterarbete innan jag åker på rätta jobbet. Det saknas ett kvitto. Elände!!! Tar nog och ringer till fikastället och ber snällt - hur jag än anstränger mig verkar hjärnan inte klara av att lokalisera den där lilla papperslappen.

2 kommentarer:

  1. Dalhalla är ett fantastiskt ställe som jag har har avnjutit musik många gånger på.

    SvaraRadera
  2. Är bra att hålla med - premiär för oss, men troligen inte sista besöket.

    SvaraRadera