30 juli 2012

I brist på sol


Sedan hönorna fick börja gå helt fritt blir gulorna på deras ägg bara gulare och gulare. Det ser nästan konstgjort ut. Men en knallgul aioli lyser i alla fall upp tillvaron i solens frånvaro.

Dessutom tror sig vår sommarvikarie kunna jobba till veckan, så det finns hopp om några dagars ledighet för min egen del, bussen är städad för en dagstur i morgon och jordgubbarna kämpar på bland det massiva ogräset och fullkomligt översvämmmar landet. På det hela en bra dag, trots det ihållande regnet, alltså.

1 kommentar:

  1. Vilka underbara ägg. Jag får också sådana eftersom jag köper de direkt från en lantgård och de går också ute. Äggulorna är som små solar. Jag åt heller inte vitlök förr men nu är det nästan det bästa jag vet. Fast jag tillhör ínte de som kan ta en klyfta bara så där och käka.
    Kram!

    SvaraRadera