26 juli 2012

Ledig idag


Började med kaffe och en bra bok på en filt på gräsmattan. Visserligen klädd i strumpor och tjock fleece, men ändå!

Försökte sedan hinna ikapp allt hushållsarbete - tvätt, disk, dammsugning och annat som blivit helt überakut i spåren av mitt envisa ignorerande av dess nödvändighet. Har därenmellan lekt datatekniker - först själv med att försöka ändra på motsatsförhållandet mellan Mac och HTC, därefter med att låsa upp en spärrad PIN-kod med med hjälp av eplusgirots tydliga och framförallt tålmodiga it-support. Hädanefter släpper jag inte sambon i närheten av bankdosa och inloggningskort. Sådeså.

Som jag tidigare nämnt är jordgubbslandet ett riktigt sorgligt kapitel den här sommaren. I helgen fick vi verkligen l e t a efter några liter som lyckats överleva och dessutom mognat. Så, utrustad med grässax, ett antal sommarpratare i podversion och ett ett rejält mått "jävlaranamma" tog jag mig an eländet. Blev  rätt så nöjd med resultatet - nu syns faktiskt nästan en tredjedel av alla plantor. Som bonus fick jag med mig närmare 10 liter gubbar in och några härliga och tänkvärda citat:
"Sälj de bär du har, för de är de enda du har"  Petter Stordalen
"Jag går på något supermamadunderknarkhormon" Heidi Andersson
Skulle gärna vilja ta del av lite av de där hormonerna Heidi pratade om just nu. Tycker jag har haft god fart hittills i sommar, men när jag nu har fakturerings- och ekonomibiten kvar att fixa för både företag, förening och familj ikväll, ska stå på Yran hela dagen i morgon för att marknadsföra Vaajma, lovat följa med sonen på festivalspelningarna även på kvällen för att sedan jobba hela helgen igen och ögonlocken redan skriker efter ett gäng tändstickor....då är det nog bara en extra stor balja kaffe som gäller!

4 kommentarer:

  1. Du var alltså ledig från BETALT arbete ser jag =)
    Det där Heidihormonet tror jag hon gick på redan innan hon blev mamma =)
    Våra jordgubbar håller delvis på att knyta sig och en del har hunnit liiite längre.=(

    SvaraRadera
  2. Hej, följer ditt liv här nu, spännande med en ny blogg och att "lära känna" en ny människa.
    Ha det bra!
    Hälsn Marielle.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittar nån liten paus så ögona får vila lite.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jodå - vi kör "pausa, dansa" så det går alldeles fint. För visst finns det jobb!!

    SvaraRadera