14 januari 2013

Jomenvisst

Skidåkning blev det -  både utför och tvärsför.  Hade i det senare draghjälp av hunden, men när jag till sist släppte honom lös så försvann han som en blixt. Fick åka tillbaka och leta - jo, mycket riktigt, det lilla äcklet hade hittat någon slags åtel och stod där och smaskade i sig. Det hela medförde att det var nästan mörkt innan vi kom tillbaka till gården igen, men jag var ändå oerhört nöjd med det faktum att hunden inte flyttat in till oss ännu.

Övrigt "intressant" från helgen? - Psykbryt på TV-spelsfixerad tonåring, allvarligt samtal om vikten av att förstå sociala spelregler och att nej betyder nej och inget annat, skoterkurs del 2 för äldste sonen, en sambo som bara långsamt blir bättre i ryggen och en svärfar som insåg att grötkokning inte gör sig självt det heller. Och så är det mer galet än någonsin i vårt fjös.... En tupp som flyttat till kaninavdelningen, en kanin som fick räddas från sina överkärleksfulla syskon, en stelfrusen rundbal och unghöns som lägger ägg överallt utom i värpredet.
Ja du milde!

Kändes riktigt lugnt, skönt och avkopplande att åka till jobbet samt på informationsmöte om nya Särskolegymnasiet ikväll. Och ändå bättre att jag inte är svärdotter i Japan, för om svärmor nu inte fullt ut har accepterat den nödvändiga flytten, verkar hon i alla fall ha resignerat inför fakta. Gott så.

8 kommentarer:

  1. Jösses! Ögnade igenom länken men inser att jag måste läsa noggrannare imorgon.
    Gonatt på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju vara bra att få lite perspektiv på tillvaron ibland - det är väl sådana gånger man kan utbrista - "Jag är så glad att jag är svensk!"

      Radera
  2. Lugna gatan hemma hos er ser jag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Eller hur?!! -GIssa hur det ser ut när det är lite "flöjigt"....... ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, att det kan hända så mycket i en lite fjällby i Jämtland.. Härliga du.....

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Haha, ja jisses. Fullt upp ser jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh va härligt att åka skidor!

    SvaraRadera
  7. Jo, här sitter det inte "fast" inte... ;)

    SvaraRadera