17 januari 2013

Myggfritt

Här flyger veckorna iväg - fattar inte hur det kan vara torsdag redan? Men det händer ju, som sagt, alltid något..... Ikväll blev det dock ändrade planer,  -21 är för kallt för skidor, men "göralaus" blir man ju inte ändå. Jag hade dock föredragit skidåkningen, särskilt efter att ha läst följande urgulliga kommentar till klubbens statusuppdatering om inställd träning p g a kylan:

"Gillades inte av min 4-åring, ligger på golvet helt hysterisk. Han har efter att ha övervunnit blygheten för Anneli bara pratat om nästa träning. Han vill inte inse att det är kallt."

Häromdagen frågade jag via Fb om någon hade badat en kanin - det visade sig att antingen var frågan inte så knäpp som jag trodde, eller så har jag särskilt galna kompisar. Flera stycken hade gjort det, med varierande resultat. Hur som helst blir jag nog tvungen att prova själv till helgen - den vita, långhåriga kaninen som räddades undan syskonen och fick hoppa fritt i fjöset hittade skitrännan och tyckte att den var perfekt att gräva i. Jojo - nu sitter den instängd i en egen bur, kan jag meddela.

Läxkampen har börjat igen, vissa kvällar är jag världens mest pedagogiska morsa, andra får jag utbrott värre än Hekla. Moroten stavas "bara" två och ett halvt år kvar till gymnasiet. Men i morgon kväll ska vi gå på kinarestaurang och revy, Grabbarna Grus och jag. Vi gör det tillsammans med A, min goda vän ända från högstadie- och gymnasietiden och hennes numera vuxne son. Det blir finfint, även om sambon väljer att stanna hemma.

6 kommentarer:

  1. Jag hade en kanin som hade mag/tarmbesvär sedan födelsen. Honom var vi tvungna att tvätta då och då. Men inte bada, utan bara tvätta den halva kroppsdelen som drabbades. Jag vet inte om det är så bra att bada kaniner. Det gör dom ju inte i naturen.
    Kvällskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl bli någon slags tvätt/bad/rengöringskombination i alla fall. Jag menar, kaniner i naturen tar man ju inte in i vardagsrummet och gosar med heller..... :)

      Radera
  2. Pedagog kontra Hekla.... ja det har det allt varit här också under årens lopp...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka barn blir inte kära/förtjusta i Anneli? Jag bara undrar. :)
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera