25 februari 2014

Rekapitulerar


Jamen det är klart att vi njöt på vårvinterns första dag i lördags! Jag åkte t o m skogsbana med ett gäng grabbar - det var jättejobbigt, så jag fick lov att se världen ur ett annat perspektiv ett litet tag. På söndagen hade jag tänkt åka lite längd, men här töade, snöade och till sist regnade det, så lusten till det bara försvann. Såg på de avslutande OS-tävlingarna och höll tummen blå för världens trevligaste Södergren, men det höll ju tyvärr inte hela vägen. Bakade en Toscakladdkaka som blev mer kladd än kaka, men god var den tydligen, för den är redan slut.

Igår slaskade det ännu värre. Vi parkerade mitt i en vattenpöl i sta'n, när F och jag tog med oss lillebror och två klasskompisar på konsert med Bollnäs esteter som är på turné. Ett kärt återseende för sonen och imponerande musikaliska framföranden blev resultatet. Därmed missade vi gårdagens TV-program med fantastiske Jon-Henrik. Men honom har vi kollat in på Youtube idag. Och naturligtvis gråtit en skvätt.

Men nu tycker vi att vårvädret kan få ge sig. På dagens jobbresa till Rörvattnet var vi flera som inte tog oss uppför backen till hotellet p g a blåhalkan. Snötäcket minskar nu drastiskt minut för minut. Oroväckande med tanke på den sena påsken. Vädret och min sena hemkomst efter ett besök på Skärvångens bymejeri bidrog till att vi bangade Byakampen ikväll, så nu ligger jag efter i "träningsschemat" också. Behöver verkligen all motion jag kan uppbringa innan det är dags för den där helgtrippen jag både ser fram emot och bävar inför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar