9 april 2011

Dagens höjdpunkt


En ville inte. Den andre sov. Läänge. Till slut kom vi i alla fall iväg till Almåsa, där vi träffade K med barn som åkt buss med 35 andra för att prova på vår hemmabacke. Jag tror de trivdes. Det gjorde även F som hittade en kompis att åka med och dessutom gjorde sig bekant med några Strömsundskillar. De hade hejdlöst kul bland granar och renar i (och lite utanför) backarna.

Gott var det hur som helst att träffas över en fika. ( Alpinvärldens godaste bullar?) Även om det blir lite kort, så har vi ju i alla fall koll på varandra genom bloggarna.

Väl hemma påbörjades megaprojektet "Städning". Nu är det absolut värre än vanligt. Suck! Funderar på att skjuta alltihopa till maj - då blir det ju vårstädat på en gång. För något vi måste bli klara med i april är att tömma lägenheten i Krokom, och det har vi inte ens börjat med ännu. Heller.

4 kommentarer:

  1. Ja, säg bara till om ni vill att jag städar ur lägenheten. jag ställer mer en gärna upp, som sagt är jag ju hemma nu. ha det gott i baken i dag med, själv rensar jag köksskåpen. Linda och guddottra skickar en kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Tack för i går. Det var verkligen roligt och trevligt att träffa er.
    Jag har lånat din bullbild till min blogg. Hoppas att det var ok.?
    Ser fram emot att träffa er till sommaren när ni ska komma försbi och titta på stugan ;O) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Linda:- Ja det känns ju "normalt" - att vi ber den enda vi känner som är höggravid med foglossningar att hjälpa oss slutstäda lägenheten ;)). Nja, jag tror nog vi kan hitta något annat att be dig om hjälp med...

    Katarina : Kan bara hålla med! Låna bullbild du och ja, jag vill gärna komma förbi i Strand till sommaren!!

    SvaraRadera
  4. Bullar utan papper och istället snurrade med socker på! Finns inget bättre!
    /Ullis

    SvaraRadera